Tanah Runtuh Di Genting Malaysia

Tanah Runtuh Di Genting Malaysia- Anggota bomba menolong wisatawan lewat laluan pejalan kaki yang baru dibina buat bawa mereka pulang ke hotel serta pangsapuri yang terdapat di Jalan Ion Delemen, Darurat Highlands berikutan tanah roboh di laluan terkait petang, tadi malam.

Ketua Balai Bomba serta Penyelamat (BBP) Darurat Highlands, Penolong Kanan Penguasa Bomba Yusri Abdullah Sani, mengatakan 220 wisatawan terhitung pekerja di hotel serta pangsapuri itu telah dibawa lewat laluan pejalan kaki terkait.

Laluan pejalan kaki selama 600 mtr. itu dibina kontraktor buat mempermudah wisatawan serta pekerja dari pusat peranginan Darurat Highlands pulang ke penginapan penginapan mereka di Jalan Ion Delemen.

“Dengan itu, laluan pejalan kaki ini dibina serta dikarenakan laluannya yang gelap kami (bomba) menolong temani mereka serta dibantu polis dan Angkatan Pertahanan Pemula Malaysia (APM) yang keseluruhannya seramai 40 anggota,” tuturnya saat dihubungi ini hari.

Baca Juga : Berita Harian Lainnya

Membahas lanjut, Yusri mengatakan, setelah lewat laluan pejalan kaki itu mereka akan naiki van serta bas yang disiapkan hotel serta pangsapuri untuk ke penginapan terkait.

“Bagi laluan jalan itu, kita menjangkakan dia bisa dibuka sebelumnya jam 8 pagi besok.

“Namun dia cuma membabitkan satu laluan saja serta cuma kenderaan mudah dibetulkan lewat jalan terbabit.

“Buat waktu ini kerja baik sembuh sedang giat digerakkan serta tanpa kemalangan jiwa diadukan,” tuturnya.

Insiden tanah roboh itu berlaku seputar 5.40 petang tadi malam, berikutan hujan deras yang berterusan semenjak 4 petang. Runtuhan itu bagaimana juga tidak membabitkan laluan penting ke Darurat Highlands kerana dia berlaku di laluan untuk ke lokasi lain di pusat peranginan tanah tinggi itu.

 

#Tolakamsiong

Be the first to comment

Leave a Reply